A hagyományos kábelek alternatívájaként a buszok funkcionális célja az, hogy a villamos energiát távolról továbbítsa, és azt a felhasználóknak terjessze. Kifejezetten olyan lámpatestek, amelyek általában kis fogyasztású elektromos fogyasztók. A kereskedelmi épületekben, például bevásárlóközpontokban és ipari létesítményekben, például műhelyekben és nyilvános épületekben, mint például sportcsarnokokban, sőt a mindennapi életben is megtalálhatóak a buszok.
A buszok könnyen szerelhetők, szétszerelhetők, módosíthatók, rugalmasságuk lehetővé teszi, hogy könnyen megváltoztassa a világítási rendszer konfigurációját , és akár jelentős anyagköltség nélkül is áthelyezheti azt egy másik szobába. A világítási sínmodellek kompaktak, megbízhatóak és a kábelektől eltérően szinte tűzállóak. A különböző hosszúságú sarok-, egyszerű és rugalmas szelvényeket egyszerűen a tervezésnek megfelelően szerelik fel, és amikor elkészültek, nagyon esztétikus megjelenésűek.
A hagyományos 230 és 380 voltos hálózatokban ezek a sínek akár 25 amper áramot is képesek ellenállni, ami általában elegendő a világítási rendszerek számára. A buszok viszonylagos hátránya, hogy a kábelekhez képest a busz kialakítását a szakemberek egyénileg fejlesztik ki egy adott helyiség számára, ezért a berendezés szállítási ideje hosszabb. Ezenkívül a tervezést az összes árnyalat figyelembevételével kell kifejleszteni, mint például a szellőzőcsatornák elhelyezkedése, a mennyezet alá szerelt különböző dekoratív szerkezetek stb.
A világítósínek kialakítása különböző formájú, alumínium profilozott elemekből áll, amelyek nagy szilárdságúak és deformációval szemben ellenállóak. Ez a komplexitású termék és a kívánt hosszúság összekötő elemek által összekapcsolt részekből áll. Az alumíniumprofilon belül négy vezető található, amelyek kívülről nem láthatóak.
A felfüggesztett busz közvetlenül a mennyezetre van szerelve, vagy konzolokon vagy speciális akasztókon tartható, nagyon népszerű a sínvilágítási rendszerek létrehozásában. A beépített világítósínek pontosabb megközelítést igényelnek még a mennyezet tervezésénél és telepítésénél is. Különleges rögzítőfuratokat kell készíteni a felsőrészről a mennyezeten úgy, hogy a buszok a mennyezethez egyaránt felszerelhetők.
Természetesen a beépített buszok kezdetben drágák, de az esztétikailag kellemesebbek, és jobban illeszkednek a belső térhez, mert még a belsőépítészet színpadán is a tervezők mindent kiszámítanak. Mindenesetre annak érdekében, hogy a világítás jól illeszkedjen a belső térhez, és magas színvonalú legyen, fontos, hogy intelligensen megtervezze a világítási rendszert, legyen az egy világítótest vagy egy süllyesztett világítósín az apartman mennyezetén. Nagyon fontos, hogy kiválasszuk a busz hosszát, az elemek számát, a szükséges rögzítőket stb. Ezután elkerülhetjük a problémákat, és a csatlakozással történő telepítés nem fog sok időt vesz igénybe.
A háromfázisú buszok a piacon leggyakrabban 1 és 2 méteres méretekkel érhetők el. Ezek a termékek falra vagy mennyezetre szerelt felületre szerelhetők, esetleg LED-es fényszórók felfüggesztése és szerelési részek formájában. Az ilyen jellegű buszok jellegzetessége az anyag, amelyből készült, erőssége és ellenállása. Ezen túlmenően ez a termék nagy teherbíró képességgel rendelkezik, amely nem biztosítja a beépített fényszórók által okozott terhelés deformálódását.
A pálya segítségével szabadon megváltoztathatja a lámpatest elrendezését, számát és típusát, valamint irányíthatja a fényforrást bármely szobai berendezésre. Emellett lehetséges a teljes világítási rendszer feldolgozása. A 3 fázisú busz használata lehetővé teszi, hogy különböző szerkezeteket hozzon létre, amelyek a falon, a mennyezeten vagy a köteleken helyezhetők el.